Få Google til at elske dig

Overvejer du at starte egen virksomhed, hvad end det er en webshop eller en fysisk ydelse du sælger som f.eks. rengøringshjælp, håndværk, consulting osv. Så er du med stor sandsynlighed nødt til at få en hjemmeside.

Google er nemlig det som telefonbogen var tidligere, og står du der ikke skal du ikke regne med at blive fundet af folk der ikke kender dig.

Derfor er det også vigtigt når du lægger dit budget for virksomheden at du budgetterer med udgifter til SEO og markedsføring medmindre du selv har planer om at lave det. 

Gør det du er bedst til

Du har sikkert startet virksomhed fordi du er knaldhamrendes dygtig til det du laver. Så dygtig at du satser på at kunne leve af det. Fedt! Men medmindre det lige er SEO og marketing du er god til, så kan det være du skal overveje at outsource den del, og betale dig fra at få det gjort. For der er nemlig en hel del der skal være på plads hvis du gerne vil til tops på Google, og dermed få kunder i butikken. 

Det skal du have styr på

Der er rigtig mange ting du skal have styr på, men blandt nogle af de vigtigste ting kan nævnes: 


Og som sagt er det blot en lille del af det du skal have i orden for at din side lander blandt de søgeresultater der ligger på 1. side på Google, og som folk rent faktisk ser. 

Du kan godt lave noget af det selv

Nogle af tingene kan du selvfølgelig godt lave selv, for det kan klares af de fleste uden en større teknisk viden omkring hvordan SEO osv. fungerer.

En af de ting du selv kan lave, er evt. det gode indhold til din hjemmeside, samt fornuftig linkbuilding. Linkbuilding er nemlig slet ikke så kompliceret som det lyder, men det kræver blot en løbende indsats. Med abonnementsordninger fra specialister i linkbuilding som f.eks. Linkfamily.dk, kører det nemlig næsten af sig selv, og du kender den faste lave udgift du har hver måned.  

Så meget skal du budgettere med

Alt efter hvor ambitiøs, målrettet og seriøs du er med at opnå resultater kræver det forskellige marketingbudgetter. Det afhænger selvfølgelig også lidt af branche men som tommelfingerregel skal du regne med minimum at bruge 2% af din årlige omsætning på SEO og marketing.

Er du lidt mere ambitiøs og vil du opnå hurtigere resultater kan du sagtens sætte 4% af. Mange af de helt store virksomheder der vækster sætter op til 20% af i budgettet til marketing.